Zmiana nazwy ulicy Dąbrowszczaków na Główną

Dnia 1 czerwca 2017 r. Rada Gminy Wyry podjęła Uchwałę Nr XXXI/300/2017   w sprawie zmiany dotychczasowej nazwy ulicy
w Miejscowości Wyry w Gminie Wyry (Dz. U. Woj. Śl. z 8 czerwca 2017 poz. 3548) tj. została zmieniona nazwa z ulicy Dąbrowszczaków na ulicę Główną. Zmiana nazwy ulicy nie powoduje zmiany numeracji porządkowej nieruchomości. Nowa nazwa ulicy będzie obowiązywała od 1 września 2017r.

Zmiana nazwy podyktowana była wejściem w życie ustawy z dnia 1 kwietnia 2016 r. o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektowi urządzeń użyteczności publicznej (Dz. U. 2016 poz.744). 

Zgodnie z art.5 ww ustawy Pisma oraz postępowania sądowe i administracyjne w sprawach dotyczących ujawnienia w księgach wieczystych oraz uwzględnienia w rejestrach, ewidencjach i dokumentach urzędowych zmiany nazwy dokonanej na podstawie ustawy są wolne od opłat. Zmiana nazwy dokonana na podstawie ustawy nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową.” 

Poniżej podajemy skróconą informację, co powinni zrobić Mieszkańcy po zmianie nazwy ulicy: 

  1. Urząd Skarbowy - osoby dokonujące bieżących czynności w Urzędzie Skarbowym np. pobranie zaświadczenia będą obowiązani do złożenia druku ZAP-3 z aktualizacją adresu zamieszkania/zameldowania; pozostałe osoby nieprowadzące działalności gospodarczej mogą złożyć ZAP-3 lub dokonać aktualizacji adresu zamieszkania przy rocznym rozliczeniu za 2017 rok.
  2. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG) – osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w terminie 7 dni od daty wejścia w życie zmiany powinny złożyć w urzędzie wniosek CEIDG-1.
  3. Zakład Ubezpieczeń Społecznych – obowiązkiem osoby ubezpieczonej jest zgłaszać zmianę danych adresowych w ZUS. Osoby zatrudnione zmiany danych adresowych dokonują poprzez płatnika składek (pracodawcę), prowadzący  pozarolniczą działalność gospodarczą aktualizacji adresu dokonują na formularzu ZUS ZUA bądź ZZA w formie zmiany. Świadczeniobiorcy (emeryci lub renciści lub osoby pobierające inne świadczenia
    z ZUS) zgłoszenia danych dokonują w najbliższej terenowej jednostce ZUS ze względu na miejsce zamieszkania w celu pisemnego zgłoszenia zmiany adresu lub za pośrednictwem poczty.
  4. Nie ma konieczności składania korekty deklaracji w sprawie gospodarowania odpadami oraz informacji bądź deklaracji na podatek od nieruchomości, rolny, leśny i od środków transportowych.
  5. Banki, dostawcy energii elektrycznej, usług telekomunikacyjnych – należy dokonać zgłoszenia zmiany nazwy ulicy samodzielnie.
  6. Dowody osobiste - posiadacz dowodu osobistego wydanego według starego wzoru, nie ma obowiązku wymiany dowodu na nowy, a nawet nie ma uprawnienia żądania jego wymiany w przypadku zmiany nazwy ulicy. Nowe dowody nie posiadają już adresu zameldowania, a wszelkie instytucje (np. banki), które potrzebują pozyskać od klienta potwierdzenie zameldowania wymagają oświadczenia.
  7. Dowody rejestracyjne, prawa jazdy, paszporty – zmiana nazwy ulicy dokonana na podstawie tzw. ustawy dekomunizacyjnej nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową.
  8. Tabliczki z numerem porządkowym, zawierające nazwę ulicy - właściciele nieruchomości poniosą koszty wykonania nowych tabliczek, bądź napisów na nieruchomości zgodnych z nową nazwą ulicy, które są obowiązani umieścić na nieruchomości w widocznym miejscu, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  9. Mieszkańcy ulicy ponoszą koszty związane ze zmianą pieczątek osobistych lub firmowych, wizytówek, a także ewentualnych szyldów, banerów reklamowych i reklam.

 

Do pobrania:

1. Uchwała w sprawie zmiany dotychczasowej nazwy ulicy w miejscowości Wyry w Gminie Wyry

powrót