W czwartek, 26 czerwca w sali narad Urzędu Gminy Wyry odbyła się XIV sesja Rady Gminy Wyry. Posiedzenie miało szczególnie istotny charakter, ponieważ radni zajęli się m.in. rozpatrzeniem raportu o stanie Gminy za 2024 rok oraz głosowaniem nad udzieleniem absolutorium Wójt Gminy Wyry.
Podczas sesji wójt przedstawiła raport o stanie Gminy Wyry za miniony rok. Dokument ten podsumowuje działalność lokalnego samorządu w ubiegłym roku kalendarzowym i dotyczy m.in. demografii, budżetu, pozyskanych środków zewnętrznych, inwestycji, ale także wydarzeń zrealizowanych w gminie.
W trakcie sesji zostało też przedstawione i zatwierdzone sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie z wykonania budżetu za 2024 rok. Pozytywną opinię o sprawozdaniu wydały wcześniej także Regionalna Izba Obrachunkowa oraz komisje Rady Gminy Wyry. Po przeprowadzeniu dyskusji, radni zdecydowali o udzieleniu absolutorium Wójt Gminy Wyry.
Rada Gminy podjęła się również rozpatrzenia szeregu projektów uchwał, w tym m.in. w sprawie:
- zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Wyry na lata 2025–2038,
- korekt w budżecie na 2025 rok,
- udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Mikołowskiego,
a także uchwał dotyczących spraw porządkowych i społecznych, takich jak:
- określenie warunków i trybu składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi drogą elektroniczną,
- ustalenie zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi,
- ustalenie przebiegu drogi gminnej – ul. Łabędziej w Wyrach,
- nadanie nazwy nowej ulicy na terenie Gminy,
- rozpatrzenie skargi na Wójta Gminy Wyry.
Mieszkańcy, jak zawsze, mogli śledzić przebieg obrad na żywo dzięki transmisji na portalu wyry.esesja.pl. Wszystkie przyjęte uchwały po podpisaniu można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy, a także na stronie prawomiejscowe.pl. Nagranie całego posiedzenia Rady Gminy dostępne jest na wyry.esesja.pl.
Załącznik:




































Wykonanie strony internetowej dofinansowano ze środków Ministra Administracji i Cyfryzacji.