SENIOR-FON spełnia dwie funkcje:
FUNKCJA nr 1 – TERAPEUTYCZNA obejmująca: wsparcie emocjonalne, psychologiczne, rozmowę wspierającą, pomoc w przełamaniu poczucia osamotnienia, wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa. W tym trudnym czasie, osamotnienie seniorów, czasami brak wsparcia, czasem bezsilność, dają się we znaki, tej jakże narażonej na niebezpieczeństwo grupie społecznej.
FUNKCJA nr 2 – INTERWENCYJNA, gdzie za pomocą infolinii będzie można zgłosić problem seniora, a interwenci będą podejmować działania skutecznej koordynacji pomocy dla osób w potrzebie w jej środowisku lokalnym (powiadomią miejscowe służby, sprawdzą ścieżkę pomocy, zainteresują organizacje pozarządowe, inne według rozeznanej sytuacji).
32 506 56 40 |
Telefon będzie funkcjonował od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00.
Dyżur będą pełnili: psychologowie, terapeuci, pedagodzy, pracownicy socjalni i inni interwenci.
Operatorem telefonu jest Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego.