Od ponad miesiąca w Urzędzie Gminy Wyry nie jest prowadzona bezpośrednia obsługa klientów. Dlaczego? W trosce o zdrowie Was, mieszkańców, klientów oraz pracowników. Urzędnicy jednak cały czas pracują, realizując wnioski składane papierowo do skrzynki podawczej przed wejściem do urzędu, wysyłane pocztą oraz zgłaszane telefonicznie i elektronicznie.
Podkreślamy, że maksymalnie ograniczono bezpośredni kontakt z klientami, jednak na miejscu, osobiście można cały czas załatwić sprawy pilne. 19 kwietnia wydane zostało nowe rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Została w nim rozszerzona lista zadań związanych z obsługą obywateli przez urzędy w naszym kraju, jednak w przypadku naszej gminy niewiele to zmienia, bo Urząd Gminy Wyry od początku pandemii, podane w tym rozporządzeniu zadania realizuje. Należą do nich sprawy z zakresu:
- rejestracji stanu cywilnego;
- ewidencji ludności i dowodów osobistych;
- świadczenia usług komunalnych;
- wydawania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
- ochrony środowiska, w tym dotyczące decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji oraz decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów.
Wszystkie wymienione sprawy muszą być załatwiane z zachowaniem obowiązujących obecnie zasad bezpieczeństwa. Co to oznacza w praktyce?
- Miejscem załatwiania spraw jest przedsionek urzędu. Każdego, kto będzie chciał załatwić sprawę, prosimy o użycie dzwonka przy wejściu i oczekiwanie na pracownika.
- Pracownik wskaże miejsce na wypisanie wniosku lub oczekiwanie np.: na wydanie dokumentu, czy sprawdzenie danych w systemie. Prosimy o stosowanie się do jego poleceń.
- Wszystkich mieszkańców i klientów przychodzących do urzędu obowiązuje zasłonięcie ust i nosa.
Prosimy o stosowanie się do tych zasad, ponieważ najważniejsze jest dla nas zarówno Państwa bezpieczeństwo, jak i ochrona naszych pracowników. Jednocześnie gorąco zachęcamy do załatwiania spraw w formie elektronicznej lub telefonicznie oraz za pośrednictwem skrytki ePUAP - /xm62eyt661/skrytka. Również płatności prosimy wykonywać elektronicznie.
O wszelkich zmianach informować będziemy Państwa na bieżąco na www.wyry.pl.
Urząd Gminy
tel. 32 325 68 00, e-mail: urzad@wyry.pl
Urząd Stanu Cywilnego
tel. 32 325 68 10, e-mail: usc@wyry.pl
Ewidencja
tel. 32 325 68 11, e-mail: ewidencja@wyry.pl
Referat Podatków i Opłat
tel. 32 325 68 50, e-mail: podatki@wyry.pl
Gospodarka odpadami
tel. 32 325 68 23, e-mail: odpady@wyry.pl
Edukacja
tel. 32 325 68 33, e-mail: edukacja@wyry.pl
Geodezja
tel. 32 325 68 41, email: kierownik.gg@wyry.pl
Planowanie przestrzenne
tel. 32 325 68 40, email: planowanie@wyry.pl
Gospodarka Komunalna
tel. 32 325 68 20, email: kierownik.gki@wyry.pl
Inwestycje
tel. 32 325 68 30, email: kierownik.izp@wyry.pl
Promocja i Fundusze
tel. 32 325 68 32, email: promocja@wyry.pl