Inicjatywa Obywatel
www.obywatel.gov.pl
Wreszcie informacje jak załatwić sprawę w urzędzie są dostępne w jednym miejscu!
Bez podziału na resorty i właściwości, a według spraw życiowych. Opisy procedur są jak najprostsze. Każdy powinien je zrozumieć.
W lipcu 2015r. została uruchomiona inicjatywa „Obywatel”, która składa się z portalu obywatel.gov.pl oraz systemu informacji telefonicznej – „Informacja dla obywatela”.
Na stronie www.obywatel.gov.pl opublikowany został pierwszy pakiet kart o najpopularniejszych usługach administracji rządowej napisany prostą polszczyzną. Dostępny jest także rządowy system informacji telefonicznej z numerem centralnym 222 500 115.
Portal obywatel.gov.pl
Na stronie www.obywatel.gov.pl zostało udostępnionych 107 kart opisujących najbardziej popularne usługi publiczne, jakie administracja świadczy dla obywateli np.: jak wyrobić dowód osobisty, paszport, prawo jazdy czy Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego. Dodatkowo portal opisuje jak skorzystać z urlopów rodzicielskich, kiedy zgłosić dziecko do żłobka, szkoły, jak uzyskać zasiłek pogrzebowy itp. Ile to kosztuje, jakie dokumenty trzeba wypełnić i gdzie się zgłosić, to pytania, na które portal obywatel.gov.pl odpowiada.
System informacji telefonicznej – „Informacja dla obywatela”
„Informacja dla obywatela” to rozwiązanie dla tych, którzy nie korzystają z Internetu. Dzwoniąc pod numery telefonu Informacji dla Obywatela, dowiemy się, gdzie załatwić swoją sprawę. System działa na poziomie KPRM (infolinia centralna – 222 500 115) a w późniejszym etapie będzie rozwijany na poziomie resortowym (w sumie 33 osobne numery w ministerstwach i urzędach wojewódzkich).
Zachęcamy mieszkańców do skorzystania z portalu www.obywatel.gov.pl oraz telefonicznej informacji.