Nieodpłatne: pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie, mediacja – rozszerzony katalog osób uprawnionych oraz uproszczone procedury

Nieodpłatne: pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie, mediacja – rozszerzony katalog osób uprawnionych oraz uproszczone procedury

W celu przeciwdziałania zagrożeniom związanym z wirusem COVID-19 Starosta Mikołowski uprzejmie informuje o wprowadzeniu tymczasowej zmiany w organizacji udzielania porad, tj. od dnia 18 marca 2020 r. porady udzielane będą przez telefon lub z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, w dotychczasowych godzinach pracy punktów.

Ponadto nowelizacja przepisów o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej poszerzyła krąg beneficjentów na osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą oraz uprościła procedury udzielania takiej pomocy w czasie epidemii.

Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, od dnia 16 maja 2020 roku, obejmuje także sprawy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej przez osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą – niezatrudniające innych osób w ciągu ostatniego roku.

Aby skorzystać z pomocy należy zarejestrować się telefonicznie pod numerem telefonu (32) 32 48 143 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Starostwa Powiatowego. Następnie pracownik Starostwa przekazuje informację konkretnemu prawnikowi o konieczności udzielenia porady zdalnie w określonym dniu i czasie. Prawnik udziela nieodpłatnej pomocy prawnej/nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego osobie telefonicznie, mailowo bądź za pomocą innych środków porozumiewania się na odległość.

Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się według kolejności zgłoszeń.

WAŻNE !

Zmiana w funkcjonowaniu punktów nieodpłatnej pomocy prawnej/nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego ważna jest do odwołania.

W okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo wprowadzenia stanu nadzwyczajnego osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej, nie ma obowiązku złożenia pisemnego oświadczenia, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, a osoba fizyczna-przedsiębiorca nie musi składać oświadczenia o niezatrudnianiu innych osób w ciągu ostatniego roku.

powrót

Kontakt z urzędem

Urząd Gminy Wyry
ul. Główna 133
43-175 Wyry
tel.: 32 32 56 800
fax: 32 32 56 809
e-mail: urzad@wyry.pl

Godziny urzędowania

  • Poniedziałek: 7:30 - 17:00

  • Wtorek: 7:30 - 15:30

  • Środa: 7:30 - 15:30

  • Czwartek: 7:30 - 15:30

  • Piątek: 7:30 - 14:00

Godziny otwarcia kasy

  • Poniedziałek: 8:00 - 16:30
    (przerwa od 12.00 - 13.00)

  • Wtorek: 8:00 - 15:00
    (przerwa od 12.00 - 13.00)

  • Środa: 8:00 - 15:00
    (przerwa od 12.00 - 13.00)

  • Czwartek: 8:00 - 15:00
    (przerwa od 12.00 - 13.00)

  • Piątek: 8:00 - 13:00

 

  • Konto bankowe:
    Bank Spółdzielczy Tychy
    Nr rachunku 81 8435 0004 0000 0000 6145 0001